måndag 1 oktober 2012

Nygammal boendesituation - återigen

Här sitter jag med mitt the på förmiddagen och inviger en nygammal plats för min dator. Kontoret som jag pysslat ihop har återigen blivit Knastrids rum, så jag har flyttat ut lite vitala saker därifrån, till vardagsrummet igen. Dator etc, Räkningar och betaldosa. Manus. Sådant.
Solen lyser in lite genom gardinen, som annars mest används till att mörklägga.

Knastrid is back, alltså - så det blir som det var fram till aug/sept. För bara en månad sedan gick flytten tillfälligt bort. Nu ska hon vara här till i december.
Men att sitta vid detta bordet, är inget nytt. Här satt jag ju länge länge. Det är helt ok. Men det enda som är lite störigt, är att här tas trafikljuden in då jag gör inspelningar.
Men vad ska jag göra för professionella inspelningar nu? Inga så vitt jag vet. Bara - på - kul - inspelningar, månne.

Jag har svår oro för varför min vikt är så stadigt hög, fast jag bytt liv. Detta är första dagen på fjärde veckans kost-och motions-regim. men vikten står fast, högt uppe, för tungt. Det är djupt obehagligt. Jag misstänker sköldkörtelsjukdom. Och det oroar.

Ska till stadshuset senare idag, men dottern. Inte oroande. Vi ska äta och bli informerade och prova kläder inför Malmö by light.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar