måndag 10 september 2012

Filmbanken växer

Jag ser film nu när jag vilar upp mig. Filmerna bara...dyker upp från ovan. Jo.
Jag låter hjärnan vara i arbete så mycket jag bara kan. Så jag plöjer film. Har gått igenom de flesta Oscarsvinnarna från tidigare i år. Nu har jag av okänd anledning snöat in på Snövitfilmerna. Såg "Mirror , mirrir" igår (nje), ser "Snowhite and the woodsman"nu, den är en actionvariant av den ganska obehagliga sagan om ungdomsdyrkan och misogynitet. Sensmoralen är ju, att i medelåldern tappar en kvinna hela sitt värde, som ligger i mildhet och skönhet (=ungdomlig barnslig skönhet) etc etc. Ska avsluta med Disneys variant när räckan är slut.

Annars är det SNL (Saturday Night Live)som håller mig igång. Väntar ivrigt på säsongsstart. Om Lördag, om lördag. JAg vill efter min konvalecens gå med eller starta en inproteatergrupp. Underbart levande. Jag var en fena på det  i min uuungdooom. Bästa sättet att hålla sitt skådespelar-jag levande och vibrerande. Nu är mitt on hold.
Men här är några av mina livsgivande klipp, enjoy
(Klicka här för Bidé-scetchen med Zach Galifianakis som HOST) ..and the waterpressure...?
SNL är snåla som attan med klippen, jag får inte bädda in. Men här får ni en fin bild att undersöka under "What´s up with that" på youtube:

Och när jag inte är yr av kärlek till min pojkvän som tyvärr är långt ifrån mig, så älskar jag ÄLSKAR jag den här unge mannen som är en smula nervös -men trivs i dungeon-culture Open at gunpoint....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar