torsdag 27 september 2012

Sofföverdrag - kan det vara nåt?

Ja, så här kommer det i bästa fall att se ut, 3-sitsen får ny kostym, 2 - sitsen helt neutral. SÅ har jag köpt tyg, att göra kuddar av. Får låna mig en symaskin och bara vara duktig. Jag har inget val, soffornas nuvarande tyg är helt trasigt och jag har inte ...ehum, ekonomiskt utrymme för nya soffor. En del säger att detta är bra grejer, andra klagar och hånar soffövertdragen som företeelse.
Jag bara beställde idag, bara sådär. Någon gång nästa vecka får vi se om det passar sig.- Och just det, ett väldigt blommigt duschdraperi hur feminiserat kan ett hem bli utan pojkvännen?


Ser ut som att jag tillfälligt blir sambo igen , med min förra sambo:) Kastrid kommer tillbaka för en tid , fram till december. Kontoret jag just inrett för bli hennes rum, igen. Men böcker och papper etc jag sorterat och burit in, får stå kvar har hon sagt.
Det är helt ok att hon bor här ett tag till, hon har ingenstans att ta vägen just nu. Och jag bara sitter här och behöver dessutom slanten. Vi känner varandra mycket väl , det är bra.

Jag behöver en vision av min egen framtid, personligt. Svårt att stå och tugga på samma plats med kärleken, behöver den. Saknar närvaron av den i min vardag.
Har så mycket kärlek att ge. Och få.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar