fredag 21 september 2012

Mitt sovrum - alltmer vilsam plats

Jag har ju av många skäl inte ägnat mig det minsta om heminredning, snarare tvärtom. Men sedan i våras har jag i alla fall målat om lite. Hela lilla hallen var gräsligt glöggröd, nu lent mjällt antikvit. Tack. Dumt beslut med den inledande färgen.
Jag har också målat om hela min järnsäng vit. Känns som ett enekelt sätt att förnya lite.
Gardinerna i sovrummet äntligen uppe. Men jag måste låna en stege igen, för supportdelen för dubbelstängerna håller på att lossna.
Jag planerar att måla om hela mitt förra måleriprojekt. Det olivgröna och guldiga (ja, crazy) ska bort i vardagsrummet. Eventuellt ersätta kortsidan med en piffig färg åt det lite lättare, snarare än tunga.
Lilla toaletten har blivit knallrosa (grannarnas gamla färg) och det blev piffigt.

Nu behöver jag taklampor och bättre läslampor. Hur gullig min nattlampskärm än ser ut, här med fina dahlior - så funkar den helt enkelt inte.

Jag har också gjort mig av med de vinröda sofforna/fåtöljen. Nu måste jag klä om mina sköna , men heltrasiga (i tyget) sofforna som är tillbaka på plats. Sofföverdrag...så mycket skit denna lösning för på sociala medier.
Jag funderar på att köpa två till sofforna i alla fall, i neutral färg, sedan piffa upp soffornas kuddar med härliga gärna blommig fodral. I alla fall färg på dom.
Japp, det var en snabb liten rapportering om att jag tänker på mitt hem, fast det saknas två personer hemma. Min son, som flyttat hemifrån - och min pojkvän som inte ens bor i staden.  Märkligt hem, just nu. Men min dotter och jag besitter det så gott vi kan :) det är alltid trevligt att förnya, det kan hjälpa ens sinnesstämning på många plan, tror jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar